Orice business are un scop principal: să vândă. Dar pentru a vinde, trebuie să ajungă la persoanele căreia i se adresează. Și cum se întâmplă asta? Prin diferite modalități, una dintre acestea fiind campaniile Google Ads. Sunt o componentă a strategiei de marketing și printre cele mai bune metode, prin care ajungi la persoanele interesate de produsele/serviciile tale, cu rezultate imediate, dacă știi cum să le creezi.

Dacă din 2001 până în 2020, sumele investite în anunțuri plasate în Google creșteau în toată lumea de la an la an cu doar câteva procente, în 2020 creșterea a fost de-a dreptul exponențială: aproape 18 procente față de 2019, asta însemnând un total de 210 miliarde de dolari investiți în campaniile de reclame pe Google. 

Ce vreau să-ți spun cu această statistică? Că poți transforma vizitatorii în clienți, dacă înveți cum să creezi și să setezi anunțuri google ads.

Ce sunt campaniile google ads, de câte tipuri sunt, cum funcționează, cum le creezi și ce greșeli să eviți pentru a avea reclame de succes prin care să te promovezi? Aflăm în continuare.

Ce sunt campaniile Google Ads?

image10
Sursă foto: www.iltemporitrovato.com

 

Înainte de a explica ce sunt campaniile google ads, să lămurim o confuzie care se creează atunci când este dezbătut acest subiect. Când spunem Google Ads, ne referim la platformă, iar când vorbim despre Google ads, ne raportăm la anunțurile pe care le plasăm în platformă, care au ca scop crearea/setarea/plasarea anunțurilor în mediul online, adresate persoanelor care pot deveni clienți. 

Iată un exemplu de campanie de anunțuri google de tip shopping:

image5
Sursă: shopify.com 

 

Aceste reclame pay per click se afișează în diferite locuri din Google (motorul de căutare, site-uri partenere, Youtube) și de fiecare dată când un utilizator le accesează, tu plătești o anumită sumă.

Explic mai jos cum funcționează aceste anunțuri, cum plătești pentru ele și ce poți face ca să ajungă la cât mai mulți oameni, în scurt timp, la costuri reduse.

Cum te pot ajuta campaniile de Google Ads?

image17
Sursă foto: www.slideteam.com

 

Imaginează-ți că te afli pe un marketplace, cum este emag, unde o mulțime de afaceri plătesc să li se afișeze produsele în magazin. La fel se întâmplă și cu această platformă, unde plătești pentru fiecare click al reclamei care se afișează în diferite locuri din rețeaua google. 

Te pot ajuta campaniile google ads? Da, clar. Cum? Iată doar câteva beneficii: 

  • Atragi potențiali clienți pentru că anunțurile se afișează în locurile în care utilizatorii caută informații despre un produs/serviciu. 
  • Sunt văzute imediat în funcție de mai mulți factori (vorbim mai jos despre aceștia). 
  • Poți crea anunțurile în diferite formate: text, imagine, video.
  • Te poți adresa specific (targetare precisă) în funcție de vârstă, interese, pasiuni, locație etc. 

De exemplu: Un restaurant dintr-o localitate poate crea un anunț adresat persoanelor interesate de ‘’food & dining’’. Ce face Google? Stabilește interesul pe baza istoricului de căutare a utilizatorilor, a site-urilor accesate și a aplicațiilor folosite. Astfel, restaurantul poate să ajungă la oamenii interesați de preparate culinare. La fel poți face și tu cu business-ul tău dacă vrei să ajungi la oamenii din localitatea ta sau la cei care sunt doar în trecere. 

  • Poți retargeta persoanele care ți-au vizitat site-ul, dar nu au făcut nicio acțiune. Cum funcționează? Anunțurile sunt afișate pe site-urile pe care aceștia le accesează, ceea ce le reamintește că ți-au vizitat pagina web. Astfel, pot reveni să finalizeze o acțiune: să cumpere, să se aboneze la newsletter, să descarce un material etc. 
  • Poți optimiza în timp real anunțurile, deoarece poți urmări diferiți indicatori: câte persoane au vizualizat anunțul, câți au accesat reclama, câți au cumpărat etc. Astfel vei ști care produc cele mai multe vizualizări și conversii, urmând să le folosești într-o mai mare măsură pe acestea față de cele care nu produc rezultatele așteptate. 

Atrag trafic pe site, pentru că de cele mai multe ori reclamele duc vizitatorii pe site.

Cum funcționează o campanie Google ads?

Tu scrii o reclamă, licitezi pentru ea..și gata. Vin conversiile. Pe scurt, asta înseamnă o campanie google ads. 

Pare ușor, așa-i? Dar hai să detaliem cum decurge totul, de la gândirea anunțului la scriere și conversii obținute. 

Traseul unei campanii google ads:

Strategie marketing ➡️ Campanie ➡️ Obiectiv ➡️ Creare ➡️ Setare ➡️ Plasare ➡️ Conversii/Vânzări ➡️ SUCCES…sau nu.

La setarea anunțului, vei plăti o anumită sumă pentru ca Google să-l afișeze, proces numit licitație, care determină și costul. Ce înseamnă determinarea costului? Chiar dacă tu vrei să plătești o anumită sumă, află că aceasta se determină în funcție de: câte alte afaceri licitează pentru același cuvânt cheie, de volumul de căutări, momentul zilei sau anului, precum și de alți factori. 

La plasarea anunțului tu vei specifica maximum costului: cât ești dispus să plătești pentru un click, vizualizare ori altă acțiune pe care dorești ca potențialul client să o facă.

Există 3 opțiuni de licitare:

  1. Cost per click. Plătești doar când utilizatorul îți accesează reclama.
  2. Cost pe numărul de impresii. Plătești pentru 1000 de impresii. 
  3. Cost per engagement. Plătești când un utilizator se abonează la emailul tău sau când descarcă un ebook, de exemplu). 

Dacă de exemplu, valoarea maximă a bid-ului tău este 5 lei, dar Google spune că valoarea acestuia este 5,6 lei, anunțul tău nu va fi afișat. 

Pentru ca reclamele să-ți fie afișate, poți seta un buget zilnic și îi poți ‘’da mână liberă’’ motorului de căutare să-ți optimizeze costul, pentru că ‘’știe ce face’’ de obicei. 

SFAT! Dacă ești începător, alege această opțiune. De a seta bugetul zilnic pentru campania google ads, și lasă motorul de căutare să optimizeze anunțurile, pentru că poate fi mai cost effective.

De exemplu, dacă ai un buget total/ lună de 5.000 lei, poți alege să rulezi o campanie pentru 30 de zile, cu un buget zilnic egal. 

Dar atenție, mai există un alt factor de licitație: scorul de calitate. 

Scorul de calitate este modul în care Google Ads determină cine are cel mai „bun” anunț de afișat pentru un cuvânt cheie, așa cum spuneam mai sus. Este un clasament numeric de la 1 la 10. 

Aceasta se referă la cât de bun este anunțul tău. Dar nu vorbim doar despre conținut, ci mai ales despre cuvintele cheie inserate în text. Acestea trebuie să corespundă intenției de căutare a utilizatorului. Un scor de calitate mare înseamnă că anunțurile corespund intenției de căutare. De aceea este important să faci inițial un research temeinic al cuvintelor cheie potențiale, pentru că este inutil un text bun dacă îi lipsesc cuvintele cheie relevante.

Concret, cum funcționează? 

  • Tu licitezi pentru unul sau mai multe cuvinte cheie.
  • Utilizatorii (persoanele cărora tu te adresezi) caută un produs/serviciu după unul dintre acele cuvinte cheie.
  • Google afișează cele mai relevante anunțuri pentru acel cuvânt cheie pe care îl folosește utilizatorul. Din momentul în care o persoană tastează un cuvânt în bara de căutare, Google analizează ce să-i afișeze, iar într-o secundă apar numeroase rezultate. 

Utilizatorul alege să acceseze dintre reclamele afișate. Cu cât este afișat mai sus anunțul tău, cu atât ai șanse mai mari de conversie.

De cate tipuri sunt campaniile Google Ads?

image7
Sursă foto: www.engaiodigital.com

 

Există mai multe tipuri de campanii google ads. Astăzi vorbim despre cele mai frecvent întâlnite. Iată care sunt acestea: 

  • Google Search Ads. 

Sunt anunțurile care se afișează atunci când utilizatorul caută un produs sau un serviciu folosind un cuvânt sau o expresie cheie. 

Dacă anunțul tău este relevant și conține acel cuvânt cheie sau unul care se potrivește cu acel cuvânt, acesta este afișat. De obicei, sunt afișate cele mai bune anunțuri, motiv pentru care este important să faci un research temeinic al cuvintelor cheie relevante pentru produsul/serviciul tău, cu ajutorul numeroaselor instrumente de căutare a cuvintelor cheie (multe sunt gratuite). De exemplu, planificatorul de cuvinte cheie de la Google. 

Iată un exemplu de astfel de campanie:

image4
Sursă imagine: instapage.com

 

După cum observi, cuvântul cheie pe care-l folosește utilizatorul este mattress (saltea). 

  • Display Google.

Acestea sunt imagini care apar pe milioane de site-uri web din întreaga lume, partenere Google, precum și pe YouTube. 

Poți folosi aceste campanii google ads, când vrei să retargetezi utilizatorii care ți-au accesat deja site-ul, de exemplu.

image23
Sursă imagine: www.adflex.io

 

  • Shopping Google Ads.

Pentru aceste anunțuri, Google utilizează datele despre produsele pe care le trimiți prin intermediul contului său Merchant Center. Când un utilizator caută un produs, google analizează ce ai în magazin și intenția de căutare. Ulterior, afișează anunțurile tale în funcție de relevanță, ofertă etc. 

Dacă ai un magazin e-commerce, sunt cele mai indicate anunțuri pe care să le creezi.

SFAT! Fiecare produs ar trebui să aibă un ID, descriere, URL, imagine și caracteristici esențiale, pe care să le actualizezi în fiecare lună.

image13
Sursă imagine: www.adespresso.com

 

  • Google Video Ads.

Aceste anunțuri utilizează atât date demografice, cât și o targetare bazată pe interese. Google evaluează conținutul video pe care îl urmărește utilizatorul în prezent și istoricul acestuia.
Pe baza acestor factori și a audienței tale stabilite, Google decide dacă anunțul tău este potrivit și îl afișează sau nu. Poți folosi aceste tipuri de campanii google ads pentru noi produse, conștientizarea brandului etc.

SFAT! Anunțurile video să fie de calitate.

image12
Sursă imagine: www.adespresso.com

 

  • Google App Ads.

Aceste anunțuri sunt generate automat în diferite formate și pentru diferite platforme, folosind combinațiile de text, imagini și videoclipurile pe care le furnizezi. Apoi sunt direcționate pe baza comportamentului utilizatorului, a istoricului de căutare și a altor factori: locația, tipul de dispozitiv și momentul din zi.
Algoritmul ia în considerare oferta plasată și scorul de calitate pentru a plasa anunțul în întregul ecosistem Google, astfel încât să ajungă la persoanele potrivite.

image9
Sursă imagine: www.revenuecat.com

 

Cum sa creezi o campanie de Google Ads in 5 pasi?

image22
Sursă foto: www.emerald-estate.com 

 

Iată 5 pași pe care trebuie să-i parcurgi atunci când creezi o campanie google ads.

Dar înainte de acești pași, NU uita că trebuie:

    • Să stabilești obiectivul. Ce anume vrei să obții din campanie: să generezi leaduri, să obții vânzări, să aduci trafic pe site etc. 
    • Să alegi cuvintele cheie potrivite. Gândește-te cum ar căuta avatarul tău, produsele sau serviciile pe care le vinzi. Folosește cuvinte cheie specifice. Pentru a afla care sunt, folosește căutările din Google și Google Keyword Planner. Avantajul este că vei obține mai multe variații ale cuvintelor cheie pe care le poți folosi în textul anunțului. 
    • Scrie textul. Vezi mai jos câteva sfaturi despre cum să scrii un text persuasiv, orientat spre conversii/vânzări.

Continuăm cu setarea anunțului în Google:

Pasul 1. Creezi un cont Google Ads, în care introduci detaliile afacerii tale (denumire, url site), linkurile de youtube sau/și GBP, iar la final informațiile de plată. 


Pasul 2. Creezi prima campanie. Începi cu ‘’New Campaign’’ din cont, alegi un scop și apeși ‘’Continuă’’, după care optezi pentru formatul anunțului. Foarte important să știi înainte care este scopul campaniei.

image24
Sursă imagine: www.hootsuite.com

 

image2
Sursă imagine: www.hootsuite.com

Pasul 3. Stabilești bugetul. Spune-i lui Google care este maximum pe care îl licitezi pentru anunț și pentru ce vrei să optimizezi (de exemplu, conversii, lead-uri, trafic etc.).

image1
Sursă imagine: www.hootsuite.com

 

Pasul 4. Targetezi audiența. Aici îi spui lui Google unde să-ți găsească oamenii. Alege locațiile și/sau limbile vorbite vizate, precum și interese, audiențe personalizate etc.

image16
Sursă imagine: www.hootsuite.com

 

Pasul 5. Creează anunțul. Lasă-te purtat de indicațiile oferite la această secțiune.

image11Sursă imagine: www.hootsuite.com

 

Vrei să scrii campanii de succes, care să-ți aducă rezultatele dorite? Atunci înscrie-te la cursul nostru și creează campanii google ads ca un profesionist. Este adevărat că poți găsi suficiente tutoriale despre crearea și setarea acestor campanii, însă nu se compară cu un curs structurat foarte bine, în care informațiile sunt organizate și au logică.

Înscrie-te la cursul Google Ads și fă un pas important în afacerea ta

 

Vei învăța despre tipurile de campanii, cum să le setezi încât să obții conversii/vânzări, cum să monitorizezi rezultatele și să le optimizezi și multe alte informații utile. 

Nu ai încredere în centrul nostru de training? Este firesc, dar te poți convinge singur urmărind recenziile pe care le-am primit pe conturile noastre de Facebook/Google. Iată doar câteva dintre acestea:

image6

image14

image8

image18

image21

Dacă alegi să te înscrii acum, beneficiezi de o reducere de 35% din valoarea cursului. În plus, poți participa de oriunde te-ai afla, pentru că se desfășoară online.

 

Cele mai comune greseli in campaniile Google Ads si cum sa le eviti

image25Sursă foto: www.linkedin.com

 

Se întâmplă uneori să greșim atunci când creăm sau setăm campanii google ads. Să nu crezi că greșesc doar afacerile care sunt la început, ci și specialiștii în reclame. Este adevărat că, experiența și expertiza vor face diferența, dar greșeli facem cu toții.
Hai să vedem care sunt cele mai comune greșeli și cum să le eviți. 

Greșeli comune:

  1. Targetare greșită. Ori targetăm o plajă prea mare de oameni, ori prea mică, rezultatul fiind utilizarea ineficientă a bugetului. Soluția este să folosești cât mai multe criterii de targetare: locație, interese, pasiuni etc. Vorbeam despre specificitate. Cu cât ne adresăm publicului țintă potrivit, cu atât șansele să ajungem la oamenii care pot fi interesați de ceea ce vindem, sunt mai mari.
  2. Folosirea unor cuvinte cheie irelevante. Soluția este simplă. Realizează research al cuvintelor cheie cu ajutorul instrumentelor online de căutare. Nu porni nicio campanie fără research.
  3. Reclame scrise la modul general. Adresează-te unei audiențe specifice și scrie textul în funcție de ce-și doresc aceștia, de problemele și frustrările lor.
  4. Puterea unui vizual este subestimată adeseori. Gândește-te la momentele în care îți apar reclame care au impact vizual puternic. Nu le consideri atrăgătoare?
  5. Nu investești timp în crearea unor titluri și leaduri atrăgătoare. Titlul este cel cu care intră în contact prima dată utilizatorul, iar dacă nu-i atrage atenția, slabe șanse să acceseze anunțul. Leadul este al doilea element ca importanță.  Este prima frază care urmează imediat după titlu.
  6. Nu se investește timp în crearea unui landing page bun. Deseori business-urile creează un anunț și atât, fără să acorde atenție prea mare și paginii pe care ajunge utilizatorul după ce a accesat reclama. Inutil dacă ajunge în pagină și nu face acțiunea dorită de tine.

 

Sfaturi utile pentru a lansa o campanie Google Ads de succes

image15
Sursă foto: www.pemavor.com

Cum să creezi o campanie Google Ads de succes? 

Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să ajungi la acei oameni care pot fi interesați de produsele și serviciile tale, la un cost licitat cât mai mic. Cu alte cuvinte să transformi utilizatorii în clienți.

  • Research solid al cuvintelor cheie pe care le caută utilizatorii. Este cel mai important aspect al unei campanii. Folosește cuvinte cheie longtail, pentru că sunt mai specifice și se adresează mai bine avatarului tău țintă.
    De exemplu, dacă vinzi rochii pentru damă, la o simplă căutare pe Google, așa cum vezi în imaginea de mai jos, utilizatorii caută specific: ‘’rochii damă elegante’’, ‘’rochii damă casual’’ și tot așa. Folosește aceste cuvinte cheie în anunțul tău, pentru a avea succes.

image3

Iată o căutare pe acest cuvânt în instrumentul Keyword Magic Tool de la Semrush.

image20Sursă: Semrush.ro

 

După cum observi în imagine, costul de licitație scade cu cât este mai specific cuvântul cheie, influențat fiind și de ceilalți factori despre care am vorbit mai sus. Acesta este un tool foarte bun, deoarece are foarte multe informații disponibile, inclusiv un istoric al anunțurilor care au avut succes. Dezavantajul este costul măricel al planului lunar (120$ în acest moment), iar asta e o problemă, în special dacă ești la început, și ai bugetul limitat.

  • Scrie texte persuasive. Dincolo de cuvintele cheie, ai nevoie de texte clare, cât mai scurte, dar care cuprind esența mesajului tău. 

Ține cont de publicul căruia te adresezi, scrie în funcție de scopul stabilit inițial și creează textul care să convingă oamenii că au nevoie de produsul tău. Folosește verbe senzoriale, la diateza activă, imagini, propoziții scurte, un titlu centrat pe interesul cititorului, un hook (fraza de început) atrăgător, un corp al textului cât mai clar în care să faci referire la beneficiile produsului (în special cele pe termen lung) și un CTA (invitație la acțiune) cât mai specific. 

Folosește dovezi sociale în text (testimoniale). Evocă emoție folosind power words, creează un sentiment de urgență etc.

  • Scrie landing page-uri atrăgătoare. Utilizatorul, după ce apasă pe reclamă, va fi dus deseori pe un landing page care ar trebui să capteze atenția. Iar pentru asta ai nevoie de o structură clară pe care să o scrii. De exemplu, poți folosi formula P.A.S.T.O.R. (problemă, agitare, soluție, testimonial, ofertă, rezultat).
  • Adresează-ți câteva întrebări, înainte de a lansa orice campanie:
  1. Ce vreau să obțin. 
  2. Pe cine targetez?
  3. Care sunt cele mai relevante cuvinte cheie?
  4. Cum să scriu o reclamă relevantă pentru acele cuvinte cheie?
  5. Ce acțiune vreau să facă publicul meu țintă?
  • Testează. Testează. Testează. Chiar și cele mai performante anunțuri se pot îmbunătăți prin testarea unor noi variante. Adoptă testarea A/B deseori și nu îți fie teamă să experimentezi cu noi texte publicitare, elemente vizuale și multe altele.

Așadar, dacă ești antreprenor sau specialist într-un anumit domeniu, include campaniile google ads în strategia ta de marketing și combină-le cu alte modalități de promovare, organice sau plătite. Este cea mai bună rețetă dacă vrei să te bucuri de rezultatele așteptate și să-ți duci businessul spre succes.

Ești pregătit? Atunci nu uita de cursul nostru de Google Ads.

Surse info/inspirație: